Onpas tämä kesä mennyt nopeasti! Aivan uskomatonta. Ja loma tosiaan loppuu minullakin elokuussa, sillä sain todella hyvän työpaikan, mistä olen hurjan iloinen!

Lomalla olen kierrellyt paljon kirppiksiä ja ihania kankaitakin olen löytänyt. Uusista löydöistä kuvaa myöhemmin. Kierrätyskankaista valmistui kuitenkin jo pari viikkoa sitten tämä kimono meidän kummityttömme ja tyttären serkkutytön 2-vuotis synttärilahjaksi:

731870.jpg

Kimono on Savion ja Rapian Juju - Erilainen lastevaatekirjan kaavojen mukaan tehty. Tein paidan 90 cm mukaan, mutta siitä tuli melko reilu 92 cm vaatteita käyttävälle tytölle. Mm. hihat täytyy kääriä ja paita mahtuu varmasti vielä ensi kesänäkin. En ole kovin kokenut ompelija, mutta en todella aivan aloittelijakaan ja täytyy kyllä sanoa, että kimonon ompeluohjeet olivat hieman sekavat ja vaikeaselkoiset. Muutamaa kohtaa oli "selvennetty" käsin tehdyillä piirroksilla, mutta ne eivät ainakaan minua paljoa auttaneet. Huonojen ohjeiden takia, etukappaleiden listojen ompeleminen oli melko tuskaista eikä mennyt aivan nappiin, mutta ihan siisti paidasta tuli.

Minua hermostuttaa ohjekirjojen vajavaisuus, mistä olen neuleohjekirjojen kohdalla huomauttanutkin jo muutaman kerran. Kun kerran ostaa ohjekirjan, olisi mukava ja nopeampi vaan tehdä ohjeiden mukaan, eikä joutua miettimään itse joka kohtaa. Täydellistä ohjekirjaa ei ole vielä tullut vastaan. Juju-kirja on kuitenkin muuten ihan hauska ja onhan siinä valmiit kaavat.


731873.jpg

Kuva kimonosta synttärisankarin päällä.

 
731876.jpg

2-vuotiaat serkukset :)