Rakastan leipomista. Olen rakastanut ihan pienestä tytöstä asti. Pienenä minulla oli oma pikkukaulin ja sain aina oman pienen pullataikinakönttini, josta sitten leivoin pieniä korvapuusteja. Seisoin keittiöntuolilla leivontapöydän ääressä, kun en muuten ylettänyt. Suosikkileivonnaiseni oli tiikerikakku. Äidillä on siihen erinomainen resepti, johon tulee mm. vaahdotettuja valkuaisia.

631469.jpg

Tyttären kasvua seuratessa on tullut huomattua, että hän on perinyt minulta hyvin paljon erilaisia piirteitä. Hän on lähes samannäköinen, kun minä olin pienenä. Hänen tulinen luonteensa on täsmälleen omani kaltainen. Hän pitää ja ei pidä samoista ruoista kuin minä pienenä. Nyt olen jo paljon moniruokaisempi tietysti. Mm. näiden asioiden lisäksi hän rakastaa leipomista. Hänelle nostetaan aina oma jakkara leivontapöydän viereen ja kaikkein parasta hänen mielestään on sähkövatkaimella vatkaaminen :)

631471.jpg

Leivoimme äitini kanssa lähes kaikki tarjottavat viikko sitten pidettyihin valmistujais/synttärijuhliimme. Pikkuleipiä meillä ei nyt ollut aikaa leipoa. Pienestä asti eräs lempikakkuni on ollut mummin hiekkakakku. Tämä kakku tarttuu vuokaan hyvin herkästi, mutta tämän välttämiseksi mummin kakkureseptin perässä lukee: "Peitä kuuma vuoka kylmällä pyyhkeellä." Ja tämä myös toimii! Ja näytää hienolta:

631470.jpg

Koska juhlapäivä oli hyvin kiireinen, en tietenkään ehtinyt kuvata valmiita leivonnaisia, mokkapalapellillistä lukuunottamatta. Joten lopuksi vielä kuva jälkkäristä, jota tein muutama päivä sitten. Uunijäätelöä:

631474.jpg

Herkullista lauantai-iltaa kaikille!